Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
221 postów 2391 komentarzy

mikstury bezmetki

1abezmetki - Wybrane, trudniej dostępne teksty, własne tłumaczenia i "widzimisie". Wyrażam i popieram tradycyjne poglądy lewicowe. Nie po drodze mi zarówno z liberałami , "nową lewicą", ad personam - chamstwem, fanatyzmem i polit-poprawnością

O politycznym człowieczeństwie

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

"Nie kradnij, nie kłam i nie oszukujcie się nawzajem» (Pięcioksiąg Mojżesza, Księga Kapłańska, 19-11). Przy całej wszechstronności wszystkich ludzkich relacji w środowisku społecznym kluczowe znaczenie ma kategoria psychologiczna, - uczciwość.

 

Uczciwość to cecha, bez której nie można zrozumieć człowieka, przewidzieć jego stosunku do ludzi, środowiska, procesów i zdarzeń. Najważniejsze dla konkretnej osoby, to to, że bez uczciwości swojego vis-a-vis nie może on określić jego stosunku do siebie samego.

Tylko w oparciu o uczciwość relacji między ludźmi stopniowo, z czasem , kształtuje się zaufanie.

A to taki stan duszy, w którym człowiek dobrowolnie, świadomie i bez wahania stawia swoje osobiste dobro w zależność od czynnika zewnętrznego (człowieka, zwierzęcia, obiektu nieożywionego), któremu podmiot bezgranicznie ufa.

 Zaufanie — to stan wewnętrznego świata człowieka, wyrażający pragnienie interakcji i charakteryzuje się gotowością do przekazania określonych praw, informacji i obiektów ludziom, którym ten człowiek ufa. Jednak głównym i pierwszym objawem zaufania, jest ukształtowanie wierności w relacjach .

 Wierność – to pełna gotowość do współpracy i wymiany informacji poufnych, a także pewnych szczególnych działań między podmiotami składającymi się na zaufanie w związku. Zaufanie zależy od stopnia przestrzegania uzgodnionych i nieuzgodnionych norm moralnych i zasad, a także od zdolności do prawidłowego działania, w osiąganiu wyznaczonych orzez podmioty celów.

 

Zaufanie w socjologii i psychologii — to otwarte, pozytywne relacje między ludźmi, zawierające zaufanie do uczciwości i życzliwości wobec innego człowieka, z którym osoba okazująca zaufanie znajduje się w tych lub innych związkach. Zaufanie może mieć finansowy lub osobisty charakter. Finansowe zaufanie może wyrażać się w udostępnianiu środków lub udzielaniu pełnomocnictw w zakresie zarządzania posiadanym majątkiem. Wyrazom osobistego zaufania służy szczerość, chęć do dzielenia się intymnymi, poufnymi informacjami, przekazaniem pewnych uprawnienń na podstawie których partner będzie uprawniony do wykonywania określonych zadań.

 Zaufanie, wg  Fukuyamy*1. (Фукуямa), — to kluczowa charakterystyka rozwiniętego społeczeństwa ludzkiego, przejawiająca się zarówno na poziomie indywidualnym, jak i na poziomie społecznym (zaufanie do instytucji społecznych i państwa w ogóle).

Z socjologicznego punktu widzenia, kierowanie społeczeństwem, składającym się z wielomilionowej liczby nie-zorganizowanych jednostek, to zadanie wprowadzenia ograniczeń

(wobec jednostek przyp. tłum.) które musi wziąć na siebie rozwinięte państwo, jest to wymóg naprawdę olbrzymi. Ponadto, państwo zbyt oddalone od poszczególnych ludzi; ma w relacji do nich zbyt zewnętrzny i wyrywkowy charakter, aby zagłębiać się w świadomość człowieka i uspołeczniać go od wewnątrz.

 

Szczerość, zaufanie i wierność są bardzo ważne w układzie politycznym państwa, jego społeczeństwie, socjumie*2. (социуме). Bez obecności tych cech między wszystkimi członkami społeczeństwa, państwo zmuszone bronić się siłą, metodami policyjnymi. Brak uczciwości, zaufania i lojalności między przedstawicielami władzy, urzędnikami państwowymi i zwykłymi obywatelami wymaga od państwa znacznych dodatkowych zasobów, nabywanych kosztem tego samego narodu. Zaufanie w swej psychologicznej naturze jest instalacją, w stosunku do polityków, partii politycznych, marek producentów, towarów, banków itp.

W końcu to właśnie uczciwość i zaufanie określają postęp. Sukces samorealizacji danego społeczeństwa zależy nie tyle od norm rynkowych lub istniejącej tradycji, ile od poziomu uczciwości i zaufania między ludźmi żyjącymi w tym społeczeństwie.

Postęp gospodarczy, z punktu widzenia Fukujamy, jest swego rodzaju "nagrodą" dla społeczeństwa za wewnętrzną harmonię, wyrażaną przez uczciwość, zaufanie i wierność. Brak tych cech wśród ludzi przeciwdziała gospodarczemu dobrobytowi . Osiągnąć ową harmonię można tylko w procesie ewolucji społecznej.

W odniesieniu do naszego kraju, to smutne, bowiem oznacza to, że czeka nas długa droga, od której nie uwolnią nas ani "rozumne" prawa, ani przemówienia Prezydenta, ani jakiekolwiek inne środki.

Dla rewolucyjnego rozwoju gospodarki, politycznych i społecznych rozwiązań w kraju musi powstać nowy system wartości — tylko wtedy można będzie mówić o tworzeniu w Rosji bardziej sprawiedliwego społeczeństwa.

 

Wniosek

Wszystkie odezwy polityków- opozycjonistów, partii i innych propagandystów, którzy obiecują uwolnić lud od samowoli władz, przeprowadzić uczciwe wybory, uporządkować gospodarkę kraju – to straszne i podłe kłamstwo. Realnie w naszym kraju, można coś zrobić dla ludu tylko przy wysokich cenach ropy i anulowaniu najbardziej istotnych sankcji. http://maxpark.com/user/677718919/content/5679759

Nikt z działaczy społecznych nie postuluje ustanowienia w społeczeństwie uczciwości, zaufania między ludźmi i wierności między wszystkimi członkami społeczeństwa. A oszczerstwa i ogrom propagandy opozycji polegają na tym, że, chronienie kłamstw, powiększa je, próbując zderzyć ojca z synem, przyjaciela z przyjacielem ,człowieka przeciw człowiekowi po to, aby oszukani przez kłamstwa, bronili interesów władzy.

 

rosyjski nagłówek ilustracji  w fonetycznym spolszczeniu:"wsje ludi bratja, - lublju ja s nich brać ja"

 

Bez powołania wyższej i silniejszej ideologii, ponad wszystkie znane do tej pory ludzkości , a mianowicie, ideologii uczciwości, zaufania i lojalności między wszystkimi członkami społeczeństwa: ministrem i górnikiem, rolnikiem i prokurator i naukowcom, elektrospawaczem i uczonym, inspektorem podatkowym i przedsiębiorcą , jest po prostu niemożliwe aby w przyszłości , w społecznej skali, dokonać przełomu we wszystkich sferach rozwoju ludzkości.

Ale kto konkretnie i jak będzie tworzyć uczciwe społeczeństwo? Jakimi metodami?Na to bardzo trudne pytanie nie może odpowiedzieć dzisiaj żaden "polityk".

Głównym powodem takiej pozycji "polityków" – jest perspektywa pozbawienia ich wielu przywilejów opartych na na bezkarności kłamstw, lejących się z wysokich trybun.

 

 

Przypisy:

 

*1. Fukujama -”amerykański politolog, filozof polityczny i ekonomista japońskiego pochodzenia. Fukuyama jest autorem słynnego eseju z 1989 Koniec historii? (polskie tłum. 1991), który stał się zaczątkiem książki The End of History and the Last Man. Filozof przywołuje w nim poglądy Hegla mówiące o tzw. końcu historii (jednak mimo tego poglądów Fukuyamy nie umieszcza się w nurcie myśli heglowskiej)[1]. Fukuyama formułuje tezę, iż proces historyczny w pewnym sensie zakończył się wraz z upadkiem komunizmu (czyli państw tzw. realnego socjalizmu) i przyjęciem przez większość krajów systemu liberalnej demokracji

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Francis_Fukuyama

 

*2.Socjum- Socjologowie stosująto słowo na określenie dużej grupy ludzi, którzy mają wspólne poglądy, moralne wartości, tradycje, historię i kulturę.

 

 

 


ŹRÓDŁO:

http://worldcrisis.ru/crisis/3451994

Tytuł: О политической человечности

 

Autor:Слепой и недалёкий [grigory_1]  

26.19.2019

 

------------------------------------------------

Wybór, tłumaczenie i opracowanie:bezmetki
Rozpowszechnianie zawartości przetłumaczonych
materiałów: zezwalam wyłącznie na darmowych
platformach elektronicznych, ze wskazaniem
adresu tekstu źródłowego
ipseudonimu autora tłumaczenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOMENTARZE

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031