Gorące tematy: Wybory 2020 Ryszard Opara: „AMEN” Dyżury administratorów RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
266 postów 2788 komentarzy

mikstury bezmetki

1abezmetki - Bez Tabu. Wybrane, trudniej dostępne teksty, własne tłumaczenia i "widzimisie". Wyrażam i popieram tradycyjne poglądy lewicowe. Nie po drodze mi zarówno z liberałami , "nową lewicą", ad personam - chamstwem, fanatyzmem i polit-poprawnością

Nieoczywista wina Iranu, w zestrzeleniu ukraińskiego Boeinga

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Były szef wojsk przeciwlotniczych i rakietowych dowództwa specjalnego przeznaczenia, rosyjskich sił powietrznych i kosmicznych, Siergiej Hatylew, nazwał uznanie winy - wynikiem nacisku krajów Zachodu na Iran.

 

Uznanie winy Iranu za tragedię ukraińskiego "Boeinga",

roi się od niespójności

 

Iran oficjalnie przyznał się do winy za uśmiercenie ukraińskiego Boeinga 737-800. Wojsko stwierdziło, że wzięło samolot za pocisk rakietowy i otworzyło ogień ze środków obrony powietrznej. Iran uważa, że do tragedii doprowadził ludzki błąd wywołany przez "amerykańskie awanturnictwo". Eksperci dostrzegają jednak w tej wersji kontrowersje i uważają, że spowiedź była wynikiem negocjacji lub presji na Teheran.

W sobotę prezydent Ukrainy Władymir Zelenskij powiedział, że Kijów oczekuje od Iranu "pełnego przyznania się do winy" za udział w katastrofie samolotu, a także oficjalnych przeprosin. Tak on zareagował na oficjalne oświadczenia Teheranu, że samolot Boeing 737-800 "International Airlines of Ukraine" (UIA) został zestrzelony przez irańskie siły powietrzne w ubiegłą środę.

Jak pisze пишет  Zelenskij w Facebook, Ukraina oczekuje również od Iranu zwrotu ciał ofiar, wypłaty odszkodowań i oficjalnych przeprosin za pośrednictwem kanałów dyplomatycznych.

 W sobotę rano irański minister spraw zagranicznych Mohammad Javad Zarif nazwał przyczynę katastrofy "ludzkim błędem " w okresie kryzysu z powodu" awanturnictwa " USA. Wcześniej w Teheranie, do ostatnich dni, mówiono o jakiejś awarii technicznej i pożarze jednego z silników. "Głęboko żałujemy tego, co się stało, przepraszamy i współczujemy naszemu narodowi i rodzinom wszystkich ofiar tragedii" - napisał написал Zarif na Twitterze.

Z kolei prezydent Iranu Hasan Rowhani, wyraził выразил  kondolencje rodzinom ofiar i wskazał, że odpowiedzialni za ten "niewybaczalny błąd" zostaną pociągnięci do odpowiedzialności.  "Wystrzelone z powodu błędu ludzkiego rakiety, doprowadziły do straszliwej katastrofy ukraińskiego samolotu i śmierci 176 niewinnych ludzi" - pisze Rowhani na Twitterze.

Według niego, "w obliczu zagrożeń napływających ze strony amerykańskiego reżimu-agresora i zastraszania narodu irańskiego ,po męczeńskiej śmierci мученической смерти  Kasema Sulejmaniego, irańskie siły zbrojne, zostały doprowadzone do stuprocentowej gotowości bojowej, w celu ochrony, przed prawdopodobnymi atakami, ze strony USA".

  W tym samym czasie Rowhani, zauważa RIA Novosti РИА «Новости»   , wezwał do wyeliminowania wszystkich słabych punktów obrony powietrznej, aby takie katastrofy, nigdy nie powtórzyły się, - ponownie.

W oświadczeniu Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Iranu, mówi się говорится, , że po irańskich atakach na amerykańskie bazy w Iraku, "znacznie wzrosła liczba lotów amerykańskich samolotów wojskowych"

 Później XIR przyjął взял odpowiedzialność za zestrzelony liniowiec, o czym poinformował Dowódca Sił Powietrznych i sił kosmicznych XIR, generał brygady Amir-Ali Hajizadeh. Wyjaśnił, że system obrony powietrznej, uznał samolot za pocisk rakietowy. Również w sobotę dowiedziano się o decyzji Iranu o przekazaniu Francji rejestratorów pokładowych rozbitego Boeinga 737.

 A Ukraiński Boeing przeleciał obok obiektu wojskowego Korpusu Strażników Rewolucji Islamskiej (XIR), a z powodu kształtu i wysokości lotu, został przyjęty jako samolot wroga. Został zestrzelony, w warunkach podwyższonej gotowości bojowej, związanej z możliwą odpowiedzią USA, na ataki , na bazy w Iraku.

Samolot Boeing 737-800 Mau, zapalił się w powietrzu i spadł kilka minut po starcie z lotniska w Teheranie, wczesnym rankiem 8 stycznia. Zginęło 176 osób, znajdujących się na pokładzie. Większość z nich, była obywatelami Iranu i Kanady. Wcześniej tego dnia, Iran ostrzelał pociskami balistycznymi, dwie amerykańskie bazy wojskowe w Iraku, w odpowiedzi na zamordowanie przez Amerykanów, dowódcy sił specjalnych "Al-Quds" w składzie XIR, Kasema Sulejmaniego.

Już następnego dnia po tragedii, kraje zachodnie opowiedziały o tym, że prawdopodobną przyczyną katastrofy samolotu, mogło być trafienie rakietą. W szczególności, taką wersję przedstawił Pentagon, wyjaśniając, że trafienie mógło zostać dokonane przypadkowo, z przeciwlotniczego kompleksu rakietowego (ZRK) "Thor-M1" irańskiej armii. za podobną wersją wypowiadali się następnie premierzy Kanady i Wielkiej Brytanii Justin Trudeau i Boris Johnson.

Tymczasem w Rosji wątpią, że przyznanie winy przez Iran za katastrofę ukraińskiego "Boeinga" naprawdę potwierdza sprawstwo Teheranu. Były szef wojsk przeciwlotniczych i rakietowych dowództwa specjalnego przeznaczenia, rosyjskich sił powietrznych i kosmicznych, Siergiej Hatylew, nazwał назвал  uznanie winy - wynikiem nacisku krajów Zachodu na Iran.

p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; }a:link { }Według niego, ostateczne wnioski mogą być wyrażone tylko przez Międzynarodową Komisję po rozszyfrowaniu "czarnych skrzynek"."Takie błędy się nie zdarzają". Ukraina nadal nie przyznaje się, że zniszczyła w 2001 roku rosyjski Tu-154 nad Morzem Czarnym, a tutaj proces odwrotny-nie minęły trzy dni po tragedii, a Irańczycy już przyznali się do wszystkiego" - powiedział Hatylew.

 

Rozmówca wskazał, że  głowica rakiety 9M330 ZRK "Thor", sądząc po opublikowanych w sieci zdjęciach, "leżała prawie pod samolotem w wyjątkowo dobrym stanie, z doskonale zachowanym lakierem.

Co więcej, każdy cywilny samolot jest wyposażony w transpondery, utrzymuje komunikację z kontrolerami, a wojsko ,nie może nie wiedzieć, co to za obiekt. "To wszystko jest nieodłączne dla towarzyszy Amerykanów. Od 1978 roku odnotowano siedem przypadków niszczenia samolotów za pomocą działań amerykańskich. Pojawila się cała technika" - powiedział Hatylew.

Przypomniał, że jako jedni z pierwszych, o trafieniu w samolot rakietą powiedzieli Kanadyjczycy, z kraju, który nie ma środków dla eksploracji kosmosu. "one są jedynie dostępne w USA i Rosji, a wszystkie inne, to zakupione informacje. Tylko my i Amerykanie możemy potwierdzić, że przeprowadzono jakieś działania. Ale milczymy! Tylko Amerykanie opiniują.Pocisk "Thor", który ma 12-kilometrowy zasięg rażenia, mógłby lecieć do tego samolotu nie dłużej niż jedną sekundę. Jak w ciągu jednej sekundy Satelita mógł wykryć dwa wystrzały rakiet, które trafiły właśnie w ten samolot? To nie budzi wątpliwości, ale burzliwe emocje. To nie dywersja, tylko oskarżenie Iranu i zmuszenie go, do przyznania się.

Być może Irańczycy ocenili sytuację i poszli na mniejsze zło, aby uniknąć większego " - uważa ekspert.

Były szef wojsk przeciwlotniczych i rakietowych dowództwa specjalnego przeznaczenia rosyjskich sił powietrznych ,nie wyklucza, że w rzeczywistośc,i w strefie lotu ukraińskiego samolotu, mógł znajdować się amerykański dron rozpoznawczy, który został wysłany do Iranu po uderzeniu Teheranu w amerykańskie bazy w Iraku.

"To właśnie do tego drona mogli strzelać. Na Zachodzie mówili, że Iran nie celowo strzelał do liniowca, ale przez pomyłkę», - zasugerował Siergiej Hatylew.

Z tym, że decyzja Iranu okazała się polityczna, zgadza się redaktor czasopisma "Arsenał Ojczyzny" Aleksiej Leonkow. Podkreślił, że gdyby to był pocisk przeciwlotniczy "Tor-M1", o którym mowa ,w rzekomych i oskarżycielskich wersjach, to jego dwie rakiety"rozerwałyby samolot w powietrzu". "Jeśli fakt, że samolot został zestrzelony przez pocisk, uznano przez wszystkie strony, to w ten scenariusz pasuje tylko przenośny przeciwlotniczy zestaw rakietowy. Iran faktycznie poszedł na polityczną umowę ze śledztwem i w rezultacie, wszyscy pozostali przy swoich opiniach. Zachód, z jednej strony, mówi, że Iran- to w rzeczywistości, kraj terrorystyczny, z drugiej – jest chwalony za odwagę, aby podjąć decyzję, aby wziąć winę na siebie" - powiedział Leonkow gazecie ВЗГЛЯД.

Zaznaczył on, że w przywództwie Iranu rywalizują dwa kierunki: jeden skierowany jest na zachód, a drugi na własne interesy. "Przedstawiciel własnych interesów-generał Kasem Sulejmani - został zlikwidowany был ликвидирован  przez USA, na samym początku roku. Czyli zwyciężyła pozycja proamerykańska. To wybór Iranu. Wybrali najmniejsze zło, jak sądzą, i przyznali się do wszystkiego " - podkreślił ekspert.

 Według Leonkowa, w całej tej historii, byłoby źle, rzucić cień na rosyjskie ZRK (ЗРК), ponieważ ich zastosowanie byłoby możliwe w przypadku, gdyby "samolot radykalnie zmienił parametry lotu: wysokość, prędkość, odwróciłby się w kierunku lotniska, wyłączyłby transponder". Jednak dane na temat trajektorii lotu ukraińskiego samolotu pokazują (na co zwrócił обратил uwagę Telegram - kanał "militarysta"), że samolot nie popełnił nietypowych odchyleń i leciał na zwykłej trajektorii. "Wtedy system obrony powietrznej mógłby postrzegać go jako jakiś obcy latający obiekt na niebie. Jeśli kompleks byłby w pozycji bojowej, to dopuszczać samolot do startu z lotniska, to nic innego, jak przestępstwo.

Dlatego, jeśli samolot wystartował a wystartował półtorej godziny po anulowaniu alarmu lotniczego, to kontrolerzy byli przekonani o całkowitym bezpieczeństwie samolotu na trasie», - mówi Aleksiej Leonkow.

Tymczasem, cała ta sytuacja, może spowodować wzrost cen rejsów, nad Iranem. Jak opowiedział рассказал  gazecie Wzgliad- ВЗГЛЯД prezes Funduszu Rozwoju Infrastruktury transportu lotniczego "partner lotnictwa cywilnego" - Oleg Smirnov, ze względu na ograniczenia lotów nad terytorium Iranu, czas trwania lotów może wzrosnąć do półtorej godziny, co doprowadzi do nadmiernych kosztów linii lotniczych. "Ale państwa powinny podejmować działania, aby zrekompensować dodatkowe koszty dla linii lotniczych, z powodu omijania terytorium Iranu. Jeśli państwo nie pomoże, linie lotnicze będą musiały podnieść ceny biletów" - ostrzegł Smirnow.

Według niego, czas trwania zakazu lotów nad Iranem, będzie zależeć od czynników geopolitycznych. "W regionie jest straszny bałagan. W sąsiadującym z Iranem, - Iraku, stoją wojska amerykańskie. Irak domaga się ich wycofania, USA nie są posłuszne, a Iran otwiera ogień do Amerykanów. To wszystko jest akcją militarną. Jakie mogą być loty w takiej sytuacji? Musimy je wstrzymać! Kiedy wszystkie strony usiądą przy stole negocjacyjnym, to tylko wtedy można wrócić do lotów " - wyjaśnił ekspert.

Smirnow przypomniał, że Rosawiacja w wyprzedzającym tempie, zaleciła cywilnym samolotom, rezygnację z lotów nad Iranem, a także Irakiem i pobliskimi obszarami, w których toczą się działania wojenne. Jednak z danych Flightradar Flightradar  wynika, że Aeroflot nadal wykonuje loty do Iranu, a S7, Ural Airlines i Royal Flight nadal latają nad terytorium kraju do Dubaju.

 Na Zachodzie doszło do ostrzejszego zakazu. Federalna Administracja Lotnictwa USA, zakazała amerykańskim samolotom cywilnym, lotów nad terytorium Iraku, Iranu, wodami Zatoki Perskiej i Omańskiej, w dzień , po uśmierceniu ukraińskiego "Boeinga".

 

 

 

 

Uwaga!

Nie  jestem  autorem  artykułu   a  jedynie  tłumaczem -amatorem!

Ponadto, co podkreślam,  powyższy tekst zawiera informacje i oceny wyłącznie autora/autorów  obcojęzycznej publikacji,  z którymi -proszę, nieutożsamiać  tłumacza. Poglądy i opinie tłumacza, pozostają  jego prywatną  sprawą,  dopóki nie wypowie się jako komentator !

 

Źródło:

https://vz.ru/world/2020/1/11/176760.html

Tytuł: “Признание Ирана в гибели украинского «Боинга» кишит нестыковкам”

Autor: Andriej Rezczikow - Андрей Резчиков

11 stycznia, 2020,

 

wybór, tłumaczenie i opracowanie:bezmetki
Rozpowszechnianie zawartości przetłumaczonych
materiałów: zezwalam wyłącznie na darmowych

platformach elektronicznych, ze wskazaniem adresu

tekstu  źródłowego i  pseudonimu autora tłumaczenia.

 



 

 

KOMENTARZE

  • Iran się przyznał pod naciskiem??????????
    Ja nawet podejrzewałam, że Rosjanie coś takiego wymyśla. Niestety, sfilmowali zestrzelenie samolotu sami Irańczycy i umieścili na YouTube. Rząd irański się przyznał, bo stało się nieszczęście i zestrzelono samolot. A im dłużej by kłamał tym gorzej by to wyglądało. Przyznanie się jest rzeczą trudną, wymaga odwagi.
  • @AgnieszkaS 08:58:26
    Może lepiej przyznać się do mniejszej zbrodni, maskując większą! Albo inaczej, przyznać się do zbrodni w nadziei na złagodzenie kary.

    Nigdy nie uważałem, że przyznanie się Kadafiego do Lockerbie było prawdziwe, a nie tylko wymuszone.

    ---------------------------
    w notce są fragmenty niezrozumiałe, zapewne w wyniku błędnej narracji. Chodzi o fragment "Wtedy system obrony powietrznej
  • @interesariusz z PL 09:24:05
    Dziękuję za informację, zaraz porównam z ros.oryginałem.
  • @AgnieszkaS 08:58:26
    40 lat temu byłem w LWP w obronie powietrznej kraju. Każdy obiekt znajdujący się w powietrzu był monitorowany i ręcznie ,,prowadzony'' na ,,planszecie''. Wszystkie dane były weryfikowane co minuta. W dzisiejszych czasach takie prowadzenie obiektu jest w czasie rzeczywistym. 40 lat temu taka sytuacja była właściwie niemożliwa, tym bardziej dzisiaj. Oczywiście jest taka możliwość, np. taka jak został strącony rosyjski samolot wywiadowczy w Syrii, a najpewniej też ten nad Donieckiem. Zasada jest prosta, wrogi samolot (dron) z wyłączonym transponderem prowokuje obronę powietrzną, a następnie ukrywa się za ,,odbiciem radarowym'' innego obiektu. Bez przechwycenia ,,prowodyra'' sprawa praktycznie nie do udowodnienia.
  • @interesariusz z PL 09:24:05
    W rosyjskim oryginale:

    «Тогда бы система противовоздушной обороны могла бы воспринять его как некий чужеродный летающий объект в небе. Если бы комплекс был в боевом положении, то выпускать самолет из аэропорта является ничем иным, как преступлением.

    Поэтому если самолет взлетел, а он взлетел через полтора часа после отмены воздушной тревоги, то диспетчеры были уверены в полной безопасности следования самолета по маршруту»,
    – считает Алексей Леонков.

    w moim tłumaczeniu:

    "Wtedy system obrony powietrznej mógłby postrzegać go jako jakiś obcy latający obiekt na niebie. Jeśli kompleks był w pozycji bojowej, to dopuszczać samolot do startu z lotniska, to nic innego, jak przestępstwo.
    Dlatego, jeśli samolot wystartował a wystartował półtorej godziny po anulowaniu alarmu lotniczego, to kontrolerzy byli przekonani o całkowitym bezpieczeństwie amolotu na trasie", - sądzi Aleksiej Leonkow.

    Wspomniał Pan o jeszcze innych usterkach. Proszę wskazać .
  • @AgnieszkaS 08:58:26
    Sfilmowali nie zestrzelenie samolotu tylko jakieś światełka na niebie. Ten samolot nie był pierwszym który startował po odwołaniu alarmu przeciwlotniczego, 13 minut wcześniej jakiś "hiszpan" starował a jeszcze wcheśniej cargo Lufthansy.
    PYTANIE: jaki czynnik spowodował że wcześniejsze samoloty nie zostały uznany za zagrożenie a ten został.
    I jeszcze jedno pytanie - jaki czynnik spowodował utratę łączności operatora z dowództwem w krytycznej chwili, bo to też miało miejsce.

    Jak się zanalizuje całą sytuację pod kątem kto odniósł korzyść to przypomnę, że jest taka nacja na Bliskim Wschodzie, mająca swoją siedzibę na ukradzionej ziemi, która w toku ewolucji wykształciła w sobie absolutny brak oporów moralnych i chętnie używa zbrodniczych prowokacji wobec wszystkich swoich potencjalnych wrogów.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930